حل مشکل فشار آب در طبقات بالا – 3 عامل اصلی بروز آن

کسانی که در طبقات بالای ساختمان های مسکونی ساکن بوده اند می توانند مشکل فشار آب در طبقات بالا را حس کنند. علت این مشکل معمولا معطوف میگردد به سه عامل اصلی، که شامل موارد زیر میشود:

  • عامل اول انتخاب پمپی ضعیف تر از آنچه برای یک مجموعه لازم است.
  • عامل دوم کاهش قدرت الکتروموتور پمپ در یک بازه زمانی عملکرد
  • عامل سوم رسوب گرفتن

انتخاب پمپ آب اولین عامل برای جلوگیری از مشکل فشار آب در طبقات بالا

انتخاب پمپ آب مناسب یکی از مهم ترین نکات برای جلوگیری از مشکل فشار آب در طبقات بالا میباشد. برای انتخاب یک پمپ مناسب برای یک مجتمع مسکونی، آپارتمان و… دو عامل ارتفاع(فشار) و بازدهی(دبی) نقش مهمی دارند. این دو عامل بر اساس میزان طول مسیر از نقطه ای که پمپ در آن قرار میگیرد تا آخرین طبقه ساختمان مسکونی و تعداد شیرآلات مصرفی در همه طبقات و واحد ها محاسبه میگردد.

جهت محاسبه دقیق میتوانید با مطالعه مقاله علت بالا نرفتن فشار آب میزان ارتفاع و دبی لازم جهت ساختمان مسکونی خود را به دست آورید.

زمانی که شما موفق به این کار شوید میتوانید از کارشناسان مجرب این شرکت جهت ارائه قیمت و موجودی و پمپ مورد نیاز استعلام دریافت کرده و سپس در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید.

برای اینکه در آینده کمتر با مشکلات پمپ آب روبرو شوید، حتما مقاله انتخاب پمپ آب برای ساختمان را مطالعه کنید.

کاهش قدرت الکتروموتور پمپ

الکتروپمپ های ساخت کشور چین جهت کاهش قیمت، معمولا اقدام به استفاده از سیم پیچی آلومینیوم به جای مس کرده و یا اگر هم از سیم پیچی مس استفاده کنند از حد استاندارد لازم کمتر میباشد. که این عمل باعث میگردد الکتروپمپ بعد از مدت زمانی برای مثال دو سال از عملکرد، قدرت آن کمتر از قدرت نامی که روی پلاک آن حک شده باشد. و همین عامل میتواند در انتقال آب در طبقات بالا ایجاد مشکل نماید.

رسوب گرفتن

الکتروپمپ ها به دلیل اینکه معمولا آب در کشور ایران دارای رسوب میباشد، دچار افت فشار میشوند. این افت فشار به دلیل سفت شدن رسوبات اطراف پروانه پمپ و همینطور داخل کاسه است. رسوبات همانطوری که در سماور ها دیده میشود، بعد از اینکه سفت میشوند ورودی های پروانه پمپ را مسدود کرده و میزان آب و فشار آن را کاهش میدهد که این عامل میتواند باعث مشکل فشار آب در طبقات بالا بعد از مدتی از فعال بودن پمپ گردد. لذا توصیه میشود جهت جلوگیری از این موضوع با سرویس دوره ای پمپ مانع از سفت شدن این رسوبات شوید.

نقش قطعات پمپ در مشکل فشار آب در طبقات بالا

استفاده از انواع مختلف آلیاژ ها در پروانه، شفت و کاسه پمپ میتواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد. پروانه هایی که از جنس استنلس استیل، باکالیت، برنز، برنج میباشند مقاومت بالایی را نسبت به رسوبات دارند. لذا استفاده از این پمپ ها میتواند علاوه بر کاهش میزان سرویس دوره ای و هزینه، در سلامت عملکرد پمپ نیز تاثیر بسزایی داشته باشند. استفاده از شفت های استنلس استیل و همینطور کاسه و واسطه استنلس استیل نیز میتواند در عملکرد بهتر و رسوب نگرفتن آن نیز بسیار مناسب عمل کند. و در نتیجه موجب جلوگیری از بروز مشکل فشار آب در طبقات بالا میشود.

نوع لوله های استفاده شده در رایزر های ساختمانی

در ساختمان های مسکونی که بالاتر از بیست سال از ساخته شدن آنها میگذرد، معمولا نوع لوله کشی رایزر ساختمان از فلز میباشد. این لوله ها در طول این مدتی که از عمر ساختمان گذشته، رسوبات زیادی را در جداره خود نگه داشته و راه انتقال آب را بسته اند و سبب مشکل فشار آب در طبقات بالا میشوند، لذا در صورتی که ساختمان دچار همچین مشکلی باشد، باید از پمپ هایی کمی قدرتمند تر نسبت به نیاز واقعی ساختمان استفاده کرد و این نکته را در نظر داشت که این پمپ قوی تر نسبت به نیاز ساختمان به اتصالات سر و هم شده و به رایزر ساختمان صدمه ای وارد نکند.

نوع دیگر رایزر های استفاده شده که امروزه به صورت متداول در ساختمان به کار میرود از جنس پلی اتیلن میباشد. که این لوله ها به دلیل اینکه در برابر رسوبات مقاوم هستند، معمولا عمر مفید بهتر و بالاتری دارند. همچنین مانع از بروز مشکل فشار آب در طبقات بالا میشوند.

برند های پیشنهادی جهت جلوگیری از مشکل فشار آب در طبقات بالا

1.پنتاکس: الکتروپمپ پنتاکس دارای شفت استنلس استیل، پروانه های از جنس استیل، برنز وباکالیت میباشد. پمپ آب پنتاکس که ساخت کشور ایتالیا هستند دارای راندمان بالا میباشند و در طول مدت زمان این راندمان با کمترین تلورانس افت پیدا میکند. لذا استفاده از این برند و انتخاب آن توصیه میگردد و میتواند شما مصرف کننده محترم را راضی نگه دارد. و کمتر با مشکلاتی از قبیل مشکل فشار آب در طبقات بالا مواجه شوید.

2.گراندفوس: الکتروپمپ های گراندفوس دارای قطعاتی شامل پروانه، شفت، کاسه دیفیوزر و پوسته از جنس استنلس استیل میباشد و جز بهترین برندی میباشد که میتوانید تهیه کنید. پمپ آب گراندفوس کیفیت بسیار بالایی دارد ولی قیمت آن نیز بالا است. لذا استفاده از آن برای شما مصرف کننده محترم که توان هزینه کردن برای آن را دارید بسیار توصیه میگردد.

3.ابارا: الکتروپمپ ابارا دارای پروانه از جنس استیل، برنز و باکالیت با شفت استیل میباشد. پمپ آب ابارا با تکنولوژی کشور ژاپن در کشور ایتالیا تولید میگردد و کاهش میزان مصرف انرژی شعار اصلی این شرکت است. لذا اگر شما مصرف کننده محترم به دنبال پمپی هستید که نسبت به دو پمپ پیشنهادی بالا قیمت بهتر و گارانتی و قوی تری داشته و علاوه بر آن کیفیت بالایی نیز داشته باشد، میتوانید از این برند استفاده نمایید. تا علاوه بر جلوگیری از مشکل فشار آب در طبقات بالا و نظیر آن هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

4.داب: الکتروپمپ داب نیز دارای پروانه های استیل، برنز، باکالیت با شفت استیل میباشد. پمپ آب داب ساخت کشور ایتالیا است. دارای راندمان بسیار مطلوب و بالایی میباشد. و این شرکت انتخاب این پمپ را جهت سیستم آبرسانی با کاهش حداقل افت راندمان در طول مدت زمان بالا توصیه میکند.

5.سایر: پمپ آب سایر از جمله پمپ های ساخت کشور ایتالیا میباشد که این پمپ نیز مانند همتا های مشابه خود دارای راندمان بسیار بالا است. و افت راندمانی آن در طی مدت زمان های زیاد بسیار ناچیز است. که میتواند دلیل اصلی آن را قطعات با کیفیت مورد استفاده در ساختارش معرفی کرد.

6.کالپدا: این برند ایتالیایی دارای بالاترین سابقه تولید در بین دیگر برند های ایتالیایی میباشد. قیمت آن نسبت به برند های دیگر کمی بالاتر است ولی قطعات استفاده شده در پمپ آب کالپدا بسیار با کیفیت بوده و در مقابل رسوبات از مقاومت بالایی برخوردار است. جنس پروانه آن از استیل، برنز و باکالیت و جنس شفت آن از استیل میباشد. و این شرکت استفاده از آن را توصیه میکند.

7.پمپیران: پمپ های خانگی پمپیران با برند نوید موتور عرضه میگردد. این پمپ ها ساخت ایران از برند پنتاکس ایتالیا الگو برداری شده اند. و جنس پروانه آن از جنس استیل، باکالیت و برنز میباشد. شفت پمپ آب پمپیران از جنس استنلس استیل است. دارای گارانتی وقیمت بسیار مناسبی میباشند و استفاده از آنها جهت جلوگیری از مشکل فشار آب در طبقات بالا توصیه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
علت بالا نرفتن فشار پمپ آب

علت بالا نرفتن فشار پمپ آب

مشکل فشار آب یکی از شایع ترین مشکلات امروزه مردم میباشد. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به علت بالا نرفتن فشار پمپ آب و

گیرپاژ پمپ آب خانگی خرید پمپ آب

گیرپاژ پمپ آب خانگی

گیرپاژ پمپ آب خانگی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است مالکان پمپ‌های آب خانگی با آن مواجه شوند. گیرپاژ زمانی رخ می‌دهد که

مزایای استفاده از پمپ آب بدون برق پمپ آب بدون برق و سوخت

پمپ آب بدون برق و سوخت

پمپ آب بدون برق و سوخت راه حل‌های نوآورانه و پایداری را برای تأمین آب در مناطقی که دسترسی به برق یا سوخت محدود است،